Přeskočit na obsah

Vlastníte nemovitost? Potom už máte s realitami zkušenosti. Mnozí potvrdí, že nákup či prodej je často zdlouhavá operace. Ptáte se, jestli je možné prodej Mariánské Lázně nějakým způsobem urychlit? Řešením je spolupráce s realitní kanceláří. Ta umí nejen prodat za lepší ceny, ale zároveň ušetří mnoho starostí v celém procesu.

Jak můžeme poznat kvalitní realitní kancelář?

Někdy je složité odlišit kvalitní společnost od průměrné. Jaké nejdůležitější vlastnosti bychom měli hledat? Největším ukazatelem bude počet spokojených zákazníků. V našem případě jde o reference hotových zakázek. Ty samozřejmě nejsou jediným vodítkem. Jaké další charakteristiky sledovat?

Délka působení na trhu může být nápovědou. Další důležitou vlastností je úroveň jednání. To je samozřejmě pěkné, ale většinu lidí zajímá hlavně výkon. Není důležité, v jakém autě přijede realitní makléř, jestli má na sobě to nejlepší oblečení a boty, nebo jestli má dobrou webovou stránku a profil na sociální síti.  Jediným ukazatelem kvality jsou výsledky.

 

Co očekávat od zaběhlé společnosti?

Zkušenosti, odborné informace a pokročilý systém práce. Společnost by si jednoduše měla umět  poradit. Obchod s nemovitostmi je nepředvídatelný. Čekají nás komplikace ze všech stran a vyjednávání. Ostřílený profesionál prostě ví, jak si poradit rychle a efektivně.

Kromě připravenosti a skvělého vystupování, můžeme od kvalitní společnosti očekávat spolehlivost. Jakmile se domluvíme na podmínkách prodeje, měli by se veškeré body naší dohody plnit. Profesionál si dopředu zajistí veškeré dostupné informace a připraví si jasný a realistický plán prodeje. Ten vychází z hlubokého pochopení klientových potřeb. Aby si takové pochopení mohl vybudovat, musí se umět vcítit do situace ostatních a upřednostnit záměr klienta před svým vlastním.

 

V čem je prodej pomocí kanceláře jednodušší?

Výhoda je zřejmá. Prodej může být efektivnější a ušetří nám čas. Jaké činnosti nebudeme muset řešit?

Prvním krokem, který můžeme delegovat, je důkladná analýza trhu. K čemu je důležitá?

  1. Určí jasný odhad reálné prodejní ceny
  2. Správná cena zaručí naší nabídce schopnost konkurovat
  3. Nabídková cena také určuje rychlost prodeje. Pokud máme hodně času a na prodej nespěcháme, můžeme inzerovat vyšší cenu. Když je situace opačná a včera bylo pozdě, budeme muset nastavit cenu nižší.

 

Víme, co se děje na trhu? Můžeme připravit kvalitní prezentaci.

Naše nabídka by měla vynikat. Jak toho dosáhnout? Odliší nás dobře zpracovaný inzerát. Ten tvoří smysluplný text, který je zajímavý i naučný. První dojem nám zajistí poutavé a kvalitně zpracované fotografie. Bonusem a dnes již standardem jsou také video prohlídky, vizualizace nebo dronové záběry nemovitosti. V této fázi chceme upoutat pozornost zájemců. Hledáme kontakty, neprodáváme. Na finální prodej ještě přijde čas.

Získali jsme zájemce? Přichází čas na prohlídky.

Kvalitní makléř je diplomat. Funguje jako spojka mezi majitelem a kupujícím. Vy můžete pracovat na svých věcech, zatímco makléř domlouvá prohlídky, propaguje nemovitost a filtruje nekvalifikované zájemce. 

Aby došlo k prodeji, potřebujeme zajistit některé důležité obchodní kroky. Mezi ty patří:

  • Podpis rezervační smlouvy a složení zálohy
  • Jednání o smlouvách a vyřízení potřebné administrativy
  • Zápis do katastru nemovitostí
  • Vypořádání financí a odeslání peněz z advokátní úschovy
  • Předání bytu a přepis energií

Většina těchto bodů samozřejmě vyžaduje účast majitele, ale celková úspora času díky makléři je značná. A teď si představte, kolik povinností byste měli navíc, kdybyste prodávali sami. Stála by úspora na provizi za všechny tyto starosti? Napište nám názor do komentáře!

Mykola Kulhánek